Які ресурси необхідні для успіху проведення адвокаційної кампанії?

Які ресурси необхідні для успіху проведення адвокаційної кампанії?

2018-02-21 14:44:16

Які ресурси необхідні для успіху проведення адвокаційної кампанії?

Про це ми надалі говоримо із директором Стрийського місцевого центру з надання безоплатної воринної правової допомоги Марією Николаїшин та продовжуємо започатковану серію статей, які, можливо, стануть у пригоді активістам громад, депутатам місцевих рад, лідерам громадських організацій.

Пані Маріє, розкажіть будь ласка, про що сьогодні ми поговоримо?

У контексті нашої теми ми поговоримо про необхідні ресурси, які можуть стати у пригоді під час застосування різного типу інструментів місцевої демократії.

Що ж є основним ресурсом?

Я би краще означила важливим ресурсом. Бо так чи інакше певною мірою і за певних обставин кожен із цих ресурсів може бути основним.

Отже, важливим ресурсом є час. Громадянам необхідний час для того, щоб дізнатися про проблему, про основні корені її походження (зокрема, коли це екологічна проблема), а також про можливі кроки розв’язання її та  шляхи впливу на процес прийняття рішення. Важливу роль відіграє дослідження проблеми, організація робочих зустрічей, експертних засідань та розробки й впровадження плану дій. А на це все теж потрібен час.  Іноді необхідні місяці та роки, щоб побачити конкретні результати залучення громадськості до розробки соціальної політики. Зауважу, якщо проблема дуже і дуже болюча і вирішити її необхідно сьогодні, а не тепер, то тут час чи не основний ресурс, який треба дуже ефективно використати із максимальною користю для громади. При плануванні під час вирішення цієї нагальної  проблеми слід застосувати всі вміння та навички управління часом.

Ще один ресурс - Медіа-супровід. З метою досягнення успішних результатів від участі громадськості серед зацікавлених сторін завжди слід поширювати необхідну інформацію. Вона має надходити як від громадськості, так і від органів влади. Без інформації участь громадськості не має сенсу. За кінцевим призначенням поширення інформації буває двох типів: 

1. Низхідне поширення інформації має місце тоді, коли влада інформує громадян про розробку політики, а також про їх роль та обов'язки (через інформаційні центри, інформаційні дошки в органах місцевого самоврядування, під час зустрічей з посадовими особами або через місцеві засоби масової інформації (так звані рубрики міського голови, як «Трибуна мера», чи окремих  відділів місцевої ради, скажімо, «Вісник служби у справах дітей»), інші інформаційні засоби.

2. Висхідне поширення інформації. Воно має місце тоді, коли громадяни виражають своє занепокоєння з приводу наявної проблеми (під час громадських слухань, засідань дорадчих комітетів, експертних рад, круглих столів,  кампаній з поінформування громадськості та ін.). Потрібно, щоб на інформаційних стендах також вивішувалися  повідомлення про такі масові заходи, виготовлялися роздатки “із рук в руки”. Та основне, що треба знати  - вміла ПР - кампанія допоможе  активно залучити громадськість та успішно вирішити наболілу проблему. ЗМІ, особливо місцевого рівня, відіграють важливу роль у процесі залучення населення до вирішення проблем громади. Вони сприяють поширенню інформації у досить простий та ефективний спосіб, інформуючи територіальну громаду про стан справ та заплановані заходи. Пам’ятайте, що публічний ефект від кампанії, яку ви проводите, можна посилити вдвічі чи навіть втричі, постійно висвітлюючи її в усіх засобах масової організації на всіх її етапах, тобто забезпечуючи її медіа-супровід.  Звертаю увагу, що інформаційний супровід може мати кілька етапів. Так, спочатку слід зосередити увагу громадськості на проблемі, показати її гостроту та нагальність. Варто також застосовувати подання інформації із коментарем фахівця (експерта), експертні статті, окремі думки, зокрема, і звичайних мешканців. На етапі розгортання кампанії через ЗМІ належить висвітлити такі питання: якими можуть бути варіанти ухвалення рішення, які переваги й недоліки має кожний альтернативний варіант? Звичайно ж, варіант, який ви пропонуєте, мусить бути   найбільше доцільним. Представити його треба так аргументовано та яскраво, щоб читачі, слухачі й глядачі зробили вибір саме на його користь. Або ж запропонувати кілька альтернативних і запросити усіх небайдужих до формування єдиного варіанту рішення. На цьому етапі дуже важливо дати журналістам можливість взяти безпосередню участь у подіях. Це можуть бути, наприклад, дискусії між прихильниками різних альтернативних проектів за участю журналістів, а також круглі столи, інформаційні сесії, експертні засідання. Треба запрошувати  кореспондентів і на засідання робочих груп. На етапі прийняття рішення матеріали, які потрібно подавати до ЗМІ, мають відповісти на такі питання: наскільки загрозливою є ситуація для громади, чому важливо її вирішити саме зараз, а не відкладати на потім?   Цей найкоротший етап інколи є найцікавішим.  І на завершення уже після прийнятого рішення зробіть спільно із ЗМІ певні висновки. Яке рішення ухвалено, якими можуть бути його реальні наслідки?   А загалом для роботи із представниками ЗМІ при вирішенні проблеми громади потрібна окрема особа, котра би, власне, і відповідала за підготовку прес-релізів, прес-анонсів, організацію прес-конференції чи брифінгів. Оскільки ця ділянка роботи потребує професійного підходу, то варто, щоб її виконував фахівець. Для того, щоб не було викривлення інформації про роботу, яку Ви проводите, краще готувати прес - релізи та прес-анонси.  

Вагомий ресурс - наявність фахового лідера, котрий знає методи залучення громадськості, може підібрати хорошу команду професіоналів-експертів, вміє планувати та конструктивно задіяти всі ресурси. А ще дуже важливо, коли він може вчасно пригасити свої емоції. Лідер має також пильнувати, щоб у процесі роботи в команді не виникало жодних негативних емоцій, котрі би  сіяли чвари та створювали перепони для вирішення поставленої проблеми.    Він також має знати, яких людей можна ставити пліч-о-пліч, а котрі просто не можуть працювати разом. І присутність одне одного може стати “вибухонебезпечною ситуацією”.

Важливі та потрібні контакти, знайомства, партнерські стосунки – це ще один ресурс, який ми можемо використати із користю для громади.

Які є потрібні контакти? Про кого тут йдеться?

Все залежить від питання, що вирішується. Наприклад, інколи нам треба скористатися послугами науковців. В такому випадку хороші партнерські стосунки із працівниками кафедри вищого навчального закладу допоможуть залучити нам їх до активної участі та допомоги. В деяких випадках ефективним буде і залучення фахівців експертів у якісь дуже рідкісній професії. Зауважу, що ці контакти не виникають раптово. Отримання  такого ресурсу – це багатоскладовий, трудомісткий  та розтягнений в часі процес. 

Для проведення певної кампанії (наприклад організації громадських слухань) окрім основних генераторів ідей та експертів Вам потрібні волонтери – це теж, безумовно, дуже важливий ресурс . Бо саме на них ляже відповідальна і робота: широке повідомлення громади про плановані заходи в розрізі громадських слухань шляхом рознесення інформаційних листівок, роздаток типу “із рук в руки”, запрошень на заходи, повідомлень про організацію дискусій, тощо.

            Є ще інші ресурси. Серед них: фінансові, матеріальні (приміщення для заходів, канцтовари, різні підручні засоби), реєстри контактів, навіть, і шаблони якихось важливих для Вас документів. Їх може бути безліч. Єдине Вам варто зрозуміти, що коли плануєте якусь кампанію мусите врахувати всі наявні у Вас ресурси, які би спрацювали на досягнення успіху.  Добре, коли спланована акція відбувається злагоджено за участю багатьох партнерів. У цьому запорука її успіху.

         У наступних публікаціях ми продовжимо нашу розмову із директором Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Марією Николаїшин. А наразі нагадуємо нашим читачам, що першого вересня 2016 року на Дрогобиччині розпочали діяльність 3 бюро правової допомоги – відділі цього центру. Фахівці бюро приймають за адресою:  м. Дрогобич,  вул. Лесі Українки, 70, м. Борислав, вул. Адама Міцкевича, 64, м. Трускавець,вул. Данилишиних, 62. Центр знаходиться за адресою: м. Стрий, вул. О. Бачинської, 1а.  Прийом громадян здійснюється з 8.00 до 17.00.  Власне, більше інформації з даного питання, при потребі, Ви можете дізнатися у працівників бюро правової допомоги. 

Мар'ян Поліщук

джерело: власне






Що ще читають на цю тему



Коментарів немає
Додати коментар


Коментар