Що робити, коли тобі 25 років?

2015-06-17 17:24:14

Що робити, коли тобі 25 років?

На конференції в Сеулі молодий чоловік запитав у Джека мА (засновника alibaba group, чий статок оцінюється в $ 22200000000), що б він робив, якби йому зараз було 25 років і він тільки починав би свій бізнес. Ось що відповів Джек:
 
1. Можливості є скрізь. Всі зараз кажуть, що інтернет - це майбутнє. 10 років тому інтернет був чудовим, тому що про нього ніхто не знав. Зараз в інтернеті стає важко, бо туди попрямували всі розумні люди. Тому вам варто вийти в реальний сектор.
 
2. Якщо ви хочете відкрити ресторан - використовуйте технології, щоб зробити його унікальним. Якщо ви хочете відкрити цирюльню - використовуйте it-технології та data, будьте іншими, відмінними від усіх. Працює не тільки hi-tech, технології можна застосувати скрізь.
 
3. Думайте «в протилежному напрямку». Коли всі погоджуються з чимось- подумайте хвилину... А чи правильно це? Чи так це насправді? Коли всі дружно проти чогось - теж подумайте. Може вони не праві? А, може, якраз тут є можливості?
 
4. Якщо вам 25 - не хвилюйтеся. Будь-яка ваша помилка - це величезна цінність для вас.
 
5. Я визначив для себе наступну «схему», яку розповідаю і молодому поколінню:
 
До 20-ти років - будьте студентом. Зачекайте з підприємництвом- навчіться чого-небудь.
 
До 30-ти - слідуйте за кимось. Попрацюйте в невеликій компанії. Великі компанії - це теж хороша практика, там ви дізнаєтеся процес, побудете частиною великої системи. Але в маленькій компанії ви навчитеся вболівати за свою справу і мріяти, а також виконувати безліч завдань. До 30-ти важливо не те, в компанії з якою назвою ви працювали, а те, за яким босом ви слідували, це дуже важливо.
Хороший начальник навчить вас важливих речей.
 
З 30 до 40 років - ви працюєте на себе, якщо ви дійсно хочете бути підприємцем.
 
З 40 до 50 років - робіть те, що у вас добре виходить, не намагайтеся перебігти кудись ще, для нової сфери вже запізно. Сфокусуйтеся на кращих своїх досягненнях.
 
З 50 до 60 років - працюйте на молодих людей. Вони можуть робити багато краще від вас, тому- вчіть їх, інвестуйте в них.
 
Після 60 років - витрачайте час на себе: на вас чекають пляж, сонце.
 
6. Моя порада 25-річним людям - зробіть достатньо помилок. Не хвилюйтеся. Ви падаєте і піднімаєтеся, падаєте і піднімаєтеся. Насолоджуйтеся цим, насолоджуйтеся своєю молодістю й життям. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------
6 ознак того, що потрібні зміни в житті
 
1. Внутрішнє відчуття напруженості, тривоги.
Якщо ви періодично відчуваєте безпричинну тривогу, напругу, немов би неясне передчуття майбутніх проблем навалилося на вас- вживайте заходів! Звичайно, можна сходити до психолога, але можна і задуматися: чи все в порядку з вашим ставленням до світу?! Адже природний стан людини - це стан позитиву і радості, а якщо він змінюється на гірше (не перетворюючись, втім, у відверту депресію) без видимих ​​причин- значить, щось не так.
 
2. Ви стаєте гіршими і деградуєте.
Це очевидно, якщо ви раптом стали частіше йти на угоду з сумлінням, скоюючи вчинки, які раніше були для вас принциповим табу, - цей шлях не приведе вас до добра. Якими не банальними здаватимуться вам наступні поради, але не робіть поганих вчинків, будьте зі своєю совістю в ладах! Також важливо відстежувати: розвиваєтеся ви як особистість або застрягли на якомусь етапі. Адже якщо ви не розвиваєтеся- ви деградуєте, а це ні до чого хорошого привести не може.
 
3. У вас з'являється небезпечна і шкідлива звичка.
Ви відчуваєте, що вживання алкоголю виходить з-під контролю? Ви стали вживати наркотики? Вам все більше і більше хочеться виграти в покер багато грошей? Все це- також найнебезпечніші шляхи, які приведуть вас зовсім не туди, куди вам потрібно. Такий спосіб життя краще змінити, навіть, якщо для цього потрібно більше сили волі.
 
4. Ви стали неуважними до важливих в житті речей, відкладаєте важливі справи з нерішучості і боячись проблем?
Будьте сильнішими, не пливіть за течією, намагайтеся не пасувати там, де потрібна стійкість! Відкладання справ призводить до їх накопичення, і чим більше цього- тим важче з цим впоратися. Якщо ви перестали помічати прекрасне в собі, в людях, у житті- то це теж сигнал до того, що пора змінюватися самому і змінювати свій спосіб життя.
 
5. Уві сні хтось намагається повідомити вам щось дуже важливе.
Так, такі сни часто нам сняться. І сприймаються вони зовсім інакше, ніж звичайні сни. Обов'язково загляньте всередину себе, спробуйте зрозуміти, в чому ж тут справа. Навіть не заглиблюючись в містичні теорії, краще вчасно розібратися: що ж вам хоче повідомити ваша підсвідомість. Можливо, якраз про те, що спосіб життя треба змінити?!
 
6. Вам здається, що світ подає вам якісь знаки, і знаки ці - тривожні.
Дивні і дивовижні збіги, що мають тривожне забарвлення, завжди сприймайте, як знаки. Ігнорувати ними не бажано.
---------------------------------------------------------------------------------
14 головних помилок на роботі, яких ви припускаєтеся майже завжди
 
Чи подобається вам те, чим ви займаєтеся на своїй роботі? Вона для вас є важливою і цінною? Чи ваша робота приносить  задоволення? Витратьте трохи часу на те, щоб поглянути на себе і свою роботу інакше. Цілком можливо, що ви відкриєте для себе серйозні помилки, які ви щодня робите у своїй трудовій діяльності. Ось декілька порад для цього.
 
1. Ви не розумієте цілей вашої компанії
 
Кожен співробітник повинен усвідомлювати, які головні цілі діяльності його компанії. Навіть якщо вам про це не розповіли, це не означає, що ви не можете або не повинні самі їх впізнати. Чим далі ви від цих цілей- тим простіше вас використовувати. Не варто беззаперечно робити те, що вам говорять- аналізуйте будь-яке завдання. Ви повинні займатися тільки важливими речами.
 
2. Вам здається, що ваша роль в компанії не важлива
 
Задався питанням: "Якби мене звільнили завтра- то стала б компанія працювати гірше?". Будьте чесні. Якщо ви відповіли негативно, то вас точно одного разу замінять. Можливо, ви просто не викладаєтеся по максимуму, або займаєтеся не тим, що найкраще вам вдається. Адже дуже важливо завжди твердо знати, що ви на своєму місці, незамінні й відповідальні за свою справу.
 
3. У вас немає друга на роботі
 
Багато досліджень доводять, що коли на роботі є друзі- люди відчувають себе більш щасливими, позитивно налаштованими і їм швидше вдасться зберегти своє робоче місце. Одне з важливих досліджень компанії gallup показало, що серед людей, у яких є дуже хороший друг серед колег,- в сім разів більше тих, хто любить свою роботу. Незважаючи на це, всього у 30% працівників в офісах є друзі. Спробуйте стати винятком і подружитися з кимось на роботі.
 
4. Ви не берете приклад з успішних людей
 
Ви просто такий, який є. Але один із секретів ефективної роботи полягає в тому, щоб наслідувати ваших професійних героїв: креативити, як Стів Джобс, приймати рішення, як Марк Кьюбан, відповідати на телефонні дзвінки, як Марісса Майєр, проводити наради, як Меджік Джонсон. Зрештою - одягатися, як успішні люди. Наслідуючи своїх менторів- ви знайдете свій власний оптимальний стиль роботи і станете кращою версією самого себе.
 
5. Ви недостатньо відпочиваєте
 
Найбільшою проблемою для будь-якого бізнесу можуть бути "сидячі мерці" - вивітрілі співробітники, які працюють з останніх сил. Є керівники, котрі страшенно не люблять, коли їхні підлеглі начебто "сидять без діла". Тому, варто зрозуміти, як важливо відпочивати від роботи. Боссам вкрай необхідно влаштовувати в офісі протягом дня стільки перерв для відпочинку, скільки їх потрібно, аби потім працівники були на 110 % залучені в роботу і доводили всі справи до кінця. Запрацьовані зомбі заражають всіх, в результаті у вас виявляється повний офіс безцільних химер-співробітників.
 
6. Ви забуваєте про клієнта
 
Це люди, які важливі не менше, аніж ваші діти, подружжя, брати і сестри, а також батьки, адже витрачають, працею зароблені, гроші на ваші товари або послуги. Яку частину вашого робочого дня ви думаєте про клієнта, говорите, спілкуєтеся з ним? Найімовірніше, не надто багато. Компанії, які віддаляються від своїх споживачів, зникнуть завчасно. Якщо протягом дня ви будете думати насамперед про ваших клієнтів- то ніколи не помилитеся.
 
7. Ви ставите себе в тісні рамки
 
Не бійтеся мріяти! Є такі керівники, які люблять розповідати підлеглим чи колегам, чого вони не зможуть домогтися і які вони невдахи. І іноді їх думку визначає те, що ми самі про себе думаємо. Не звертайте уваги на подібні обмеження, не ставте себе в рамки чужої думки. Приходьте на роботу кожен день, будучи впевненими, що ви здатні на все. Зростати кожен день. Єдине обмеження вашого потенціалу - це ваша власна уява і сили.
 
8. Ви не поводитеся, як бос
 
Щоразу, прийшовши на роботу, уявляйте, що ви- гендиректор. Якби вам довелося очолити компанію, як би ви діяли? Саме таке відчуття терміновості завдань і належності до компанії у вас має бути кожного дня- це найкращий спосіб досягти успіху на будь-якій посаді.
 
9. Ви думаєте, що ніхто не цінує вашу роботу
 
Люди завжди говорять про те, як ви працюєте в порівнянні з іншими співробітниками. Вам нікого не вдасться обвести навколо пальця; ваші керівники й колеги знають, чим саме ви займаєтеся. Навіть якщо вас ніхто останнім часом не критикує- це не означає, що люди думають, що ви добре справляєтеся з роботою. Ваші власні стандарти повинні бути набагато вищими від стандартів інших; оцінюйте свою роботу кожен день і думайте, що всі вас також оцінюють. І попросіть керівництво робити щоквартальний відгук про вашу роботу, навіть якщо це не прийнято у вашій компанії.
 
10. Ви не подобаєтеся колегам
 
В ідеальному світі ідеальних офісів людей оцінювали б виключно за їхніми заслугами і результатами роботи. Але ми- соціальні істоти. Усім подобається працювати з приємними людьми, з якими легко спілкуватися. Якщо вам вдається ладнати з колегами- вам легше буде домогтися успіху на роботі. Задумайтесь над таким сценарієм: керівництву компанії необхідно зробити скорочення. Якщо їм доведеться вибирати між двома співробітниками з однаковими результатами роботи, з ким вони попрощаються: неврівноваженим або дружелюбним працівником?
 
11. Ви приймаєте все на свій рахунок
 
У моменти переживань ми занадто багато часу й енергії витрачаємо даремно. Намагайтеся бути конструктивнішими. Коли ми стикаємося з критикою або конфліктом- перше, що ми повинні зробити, це запитати самого себе: "Як я можу стати кращим?" Повірте в найкращі наміри людини, яка вас критикує. Дуже часто критика - це не спроба образити вас, а лише бажання виправити ситуацію. Ви можете не погодитися з висновками або думкою цієї людини, але в будь-якій критиці або конфлікті завжди можна знайти корисну інформацію, яка допоможе вам стати кращими.
 
12. У вас замало знань у вашій галузі
 
Постарайтеся присвятити бодай півгодини в день читанню новин про вашу галузь, вивченню останніх тенденцій, подій- так ви будете в курсі будь-яких змін і зможете внести нові ідеї та пропозиції на роботі. Як радить Стівен Кові у своїй книзі "Сім навичок високоефективних людей"- заточуйте пилку.
 
13. Ви забуваєте про найважливішу річ
 
Що найважливіше у вашому бізнесі сьогодні, цього тижня, цього місяця? Намагайтеся виділити одну головну справу в заданий період, записуйте її кожного дня- і зосереджуйтеся на те, щоб виконувати її в першу чергу. Занадто часто ми займаємося насамперед рутинними речами, наприклад, перевіркою пошти або нарадами, які дають помилкове відчуття результату. Можна й встигати відповідати на листи, але при цьому чудово працювати, якщо найважливіші справи ви будете виконувати правильно.
 
14. Ви сподіваєтеся, що в будь-який момент зможете продовжити кар'єру на новій роботі
 
Не у всіх є можливості швидко змінювати роботу і йти вгору кар'єрними сходинками, адже нова робота зажадає і нових навичок. Задайтеся питанням: "Якби мене сьогодні звільнили- я зміг би знайти таку ж або кращу роботу упродовж трьох місяців?" Якщо ви відповіли негативно- то вам краще не ризикувати в умовах сучасної економіки. У новій книзі Ріда Хоффмана «Альянс. Управління персоналом в століття соціальних зв'язків» автор пише про нову угоду вірності між роботодавцем і співробітником. Роботодавець може розраховувати на те, що співробітник буде працювати в компанії до 4 років, а співробітник, у свою чергу, може розраховувати на те, що роботодавець забезпечить його можливістю перенавчання, щоб знайти нову хорошу роботу. Готуйтеся заздалегідь до будь-якого розвитку вашої кар'єри, не забувайте про навчання та про кар"єрний ріст.
------------------------------------------------------------------------
Як правильно розставляти пріоритети в житті
 
У сучасному світі у людей занадто багато справ і можливостей. Крім віртуальних атак, безупинного потоку працівників і особистих прохань, ми щодня стикаємося з вибором: на які з наших захоплень витратити час, якими проектами зайнятися, куди піти вчитися? Але хіба сьогодні можна змінити ритм життя? Автор книги «есенціалізм» Грег МакКеон впевнений, що так- для цього необхідно стати ессенціалістом.
 
Зупиніться і спокійно подумайте. Задайте собі кілька запитань.
 
1. Вас влаштовує ваша робота? Вам подобаються завдання, які ви вирішуєте кожен день? Ви дійсно займаєтеся тим, що для вас важливо, і не просто важливо, а важливіше всього на світі?
 
Якщо виникли сумніви, складіть список альтернативних варіантів. Нехай їх буде скільки завгодно, однак ви повинні вибрати тільки один, максимум- два. Це нелегке рішення, але неможливо добитися успіху, розпорошуючись на десяток «пріоритетних» справ. Шукайте НЕ хороші можливості, а великі.
 
2. Як часто ви відповідаєте на прохання колег і знайомих «так»? Скільки разів при цьому ви подумки проклинаєте всіх, хто відбирає у вас час- час, що призначався вашій родині або улюбленому заняттю.
 
Вчіться відмовляти іншим, навіть якщо вам ніяково. Ви ж не хочете витратити своє життя на чужі справи, правда? Свобода варта того, щоб стерпіти декілька хвилин дискомфорту.
 
3. Чи є у вас місце, де можна міркувати на самоті, не відволікаючись на twitter і facebook?
 
Воно обов'язково має бути у людини, яка прагне жити усвідомлено. Іноді необхідно залишатися наодинці зі своїми думками, щоб емоційно й розумово «перезавантажитися», нарешті закінчити проект або прийняти важливе рішення.
 
4. Чи не занадто ви серйозні? Коли ви востаннє грали?
 
Останні дослідження вчених показали, що людський мозок розвивається під час гри, стає більш здатним до творчості і легше адаптується до нових умов. Якщо ви хочете навчитися бачити багато альтернатив, вміти аналізувати і робити вибір (все це властиво ессенціалістам), то приступайте до гри. До речі, гра - це ще й чарівні ліки від стресу.
 
5. Як багато ви спите? Вважаєте, що зможете більше встигати, якщо скоротите час сну?
 
Але повноцінний сон необхідний вашому організму. Якщо ви будете систематично проводити ночі за роботою, то рано чи пізно втратите здатність концентруватися, станете менш уважним, забудете, що означає ясно мислити. Про який же ж успіх може тоді йти мова? Прислухайтеся до поради ессенціалістов: робіть ставку на своє здоров'я, не помилитеся. Ви ж не Леонардо да Вінчі, котрий спав щочотири години 15 хвилин, а решту 20 годин працював- так можуть одиниці людей.
 
6. Чи траплялося вам кидати заняття відразу, як тільки ви розуміли його безперспективність?
 
Більшості людей це не вдається. Як правило, нам складно визнати помилку і відмовитися від проекту, в який ми вже вклали багато сил і коштів. Ессенціалісти надходять набагато мудріше і сміливіше: вони можуть зупинитися вчасно, щоб зайнятися чимось більш корисним.
 
Есенціалізм вчить жити не так, як від нас хочуть інші, а так, як хочемо ми самі. 
 
Невелика пам'ятка для початківця ессенціаліста:
 
спробуйте з завтрашнього дня уповільнити темп і робити менше, але краще - вам сподобається. Перевірено Стівом Джобсом, Львом Толстим, Майклом Джорданом, Уорреном Баффетом і багатьма іншими.

джерело: ПоР.А.дник