2022-11-30 14:01:59
Незамінних не буває. Це факт. Але все ж таки є такі співробітники, розставання з якими подібне до кінця світу. Ось він був — і все гаразд, а ось він іде — і всіх охоплює тривога та смуток.
Work.ua розповідає про те, яких співробітників не хочуть відпускати роботодавці*, і нагадує, як стати подібним фахівцем.
*На самому початку домовмося, що наш керівник — це прогресивний та грамотний фахівець, а компанія працює на результат.
Безініціативній людині сьогодні дуже складно побудувати успішну кар’єру. Керівники все частіше чекають на пропозиції від своїх співробітників про те, як ще можна розвинути компанію, вийти на новий виробничий рівень, отримати більше клієнтів. Усе рідше і рідше на роботу наймають просто добрих знайомих, які просто відсиджуватимуть робочий час і отримають зарплату.
Якщо ви хочете здобути репутацію хорошого співробітника, виділяйтеся! Пропонуйте свої ідеї, аргументуйте, навіщо та як їх можна реалізувати. Робіть більше, ніж від вас очікують, якщо знаєте, що ваша праця буде помічена й гідно оцінена. Не бійтеся помилитись, а якщо помилилися — самі запропонуйте, як усе виправити.
Тобто багатопрофільних фахівців. Людей, які однаково добре опанували кілька навичок з різних сфер. Наприклад, ви чудовий аналітик, але при цьому ще й хороший автор і вмієте розповісти про цифри простою та зрозумілою мовою. Або вам можна довірити управління майже будь-яким проєктом, незалежно від того, стосується він бухгалтерського обліку чи розробки.
Щоб розвинути різні навички, доведеться добре попрацювати. Звичайно, програмування складно вивчити самостійно, але для цього є безліч курсів та навчальних програм.
Щодо розвитку письмових навичок — рецепт простий: більше читайте, так ви ще й ораторську майстерність підтягнете, розвинувши словниковий запас.
Зрозуміло, якщо ви для всіх хороший друг, але як професіонал не дуже, це не дасть потрібних плюсів. Але якщо ви й фахівець грамотний, і дружити з вами легко та приємно — інша справа. У людини, яка і робочий процес може налагодити, і відносини з колективом вибудувати, більше шансів стати майже незамінним працівником, ніж у тієї, яка добре працює, але ні з ким не спілкується.
«Запускати рекламу чи ні?», «Погоджуватися на пропозицію від партнерів чи відмовитися?», «Випускати матеріал чи видалити?», «Відвантажувати товар чи чекати на відмашку шефа?» — ці та багато інших питань доводиться розвʼязувати лідерам та рядовим співробітникам протягом робочого тижня.
Якщо ви не вмієте ухвалювати рішення і постійно кидаєтеся від одного до іншого, роблячи навмання, ймовірно, з вами не дуже приємно мати справу. Саме тому керівництво цінує співробітників, які можуть взяти на себе відповідальність за вибір.
Зміцнюйте свої позиції, працюйте на репутацію, розвивайте не лише професійні навички, а й навички спілкування з людьми. Вірте в себе, у свої сили — й у вас повірять інші!
джерело: власне