Гомін Галичини

останні новини


ДЕРЖАВА

Президент
Верховна Рада
Кабінет міністрів



2 січня пройшло, а «автомата» все немає ... будемо чекати або писати?

2018-01-16 17:30:02


2 січня пройшло, а «автомата» все немає ... будемо чекати або писати?

Тамошюнас Андрій, податковий адвокат, партнер консалтингової компанії "ada group"

Минуло 2 тижні з того моменту, як всі ПН, які підпадають під т.зв. «Автоматичну» реєстрацію, повинні бути зареєстровані ДФС в ЄРПН.

Ключове слово в даному випадку саме «повинні», оскільки практика свідчить про кричуще порушення ДФС правила «автомата»! За інформацією від наших клієнтів і колег, на сьогоднішній день таких ПН розблоковано близько 15%! Причому, значна їх частина - вже після 2 січня поточного року. Але найсумніше в тому, що передумов для кардинальних покращень поки не помітно. А час іде!

Ситуація погіршується ще й тим, що, по-перше, ДФС не володіє інформацією про всі «автоматні» випадки, по-друге, навіть за наявними у них даними поки не зрозумілий принцип їх систематизації та обліку; ну, а по-третє, норми закону виписані в «кращих» традиціях вітчизняної нормотворчості!

У зв'язку з цим, виникає логічне запитання - «що робити»?

Відповіді, як завжди, дві - або продовжувати вірити в краще і чекати від ДФС  «погоди», або «робити щось»!

Можна, наприклад, звернутися до суду (самі недовірливі вже так і зробили), але це час і додаткові фінансові навантаження. А можна підготувати і направити на адресу ДФС лист, вимогу або скаргу (називайте як завгодно, аби «начинка» була вірною) про вашу ситуацію з акцентом, перш за все, на наявність підстав для «автомату».

Тому, якщо ви відноситеся до останньої групи «ображених» платників, проект скарги вам на допомогу і кілька практичних порад:

1) Тут звичайно ж варто залучити в допомогу хоча б Раду бізнес-омбудсмена, Мінфін, профільний комітет ВРУ.

2) Вкажіть в листі не просто норму закону (п.571. підрозділ 2 розділу ХХ ПКУ), а постарайтеся пояснити саме ваш випадок.

3) Ідеально буде, якщо до своєї скарги ви додасте документальне підтвердження дотримання вашими ПН умов «автомата» - як правило, це надає документу більшу вагу.

4) Надсилайте лист як завгодно, але тільки не Укрпоштою - нарочним (найідеальніший варіант), кур'єрської доставкою, шукайте в столиці контактну особу, яка буде за дорученням подавати документ до канцелярії ДФС.

5) За «судовими» ПН до моменту їх реєстрації ні в якому разі не відкликайте позовні заяви - по-перше, проблема при наявності «живої» справи в суді сприймається вагоміше; по-друге, закон не містить такої вимоги для «автомата»; по-третє, відкликати завжди встигнете!

Ну, а далі сама скарга або як ви її назвете ...

Державна фіскальна служба України

м. Київ, Львівська площа,8

 Копія:           Міністерство фінансів України

04071, м.Київ, вул. Межигірська, 11

   Копія:            Комітет ВРУ з питань податкової та митної політики

м. Київ, 01008, вул. М. Грушевського, 5

Копія:            Бізнес-омбудсмену Ради бізнес- омбудсмена

пану Альгірдасу Шеметі

04070, м. Київ, вул. Спаська,30А    

Заявник:            Товариство з обмеженою  відповідальністю «ПН-РК»

код 12345678

04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта,13-13

К.т. 097-916-55-19

ВИМОГА

про реєстрацію податкових накладних

Відповідно до п.201.10. ст.201 ПКУ ТОВ «ПН-РК» було складено податкові накладні №1 від 20.07.2017р., №2 від 17.08.2017р. та №3 від  та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 
Згідно отриманих квитанцій №1 податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію було зупинено.
На виконання п.201.16. ст. 201, п.56.23 ст. 56 ПКУ ТОВ «ПН-РК» було вжито заходи по «розблокуванню» зазначених вище податкових накладних, а саме:

Реквізити ПН

Квитанція №1 про зупинення реєстрації, дата

Направлено Повідомлення щодо подачі документів

про підтвердження реальності…

 

Рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН

 

Скарга на рішення комісії ДФС

 

Рішення комісії про відмову у задоволенні скарги

 

Судове оскарження

 

дата

дата

Дата

Дата подання

Дата реєстрації/

отримання

Дата направл.

Дата відкр.

17

21.07.17

10.08.17

6

21.11.17

417445/

12345678

20.12.17

-

не

подавали

-

-

не направляли

-

13

14.08.17

29.08.17

4

10.11.17

312455/

12345678

15.11.17

57

24.11.17

38526/

12345678

04.12.17/

07.12.17

не направляли

-

15

17.08.17

04.09.17

2

01.11.17

303456/

12345678

06.11.17

52

10.11.17

30439/

12345678

20.11.17/

23.11.17

не направляли

-

16

18.08.17

04.09.17

1

29.09.17

280321/

12345678

06.10.17

47

16.10.17

25739/

12345678

25.10.17/

27.10.17

28.11.17

04.12.17

9

12.09.17

29.09.17

3

01.11.17

303457/

12345678

06.11.17

54

15.11.17

32142/

12345678

24.11.17/

27.11.17

06.12.17

11.12.17

11

14.09.17

23009.17

5

20.11.17

354407/

12345678

28.11.17

63

05.12.17

45736/

12345678

14.12.17/

18.12.17

не направляли

-

У свою чергу, з 31.12.2017 року було дещо змінено процедуру розблокування податкових накладних/розрахунків покрикування Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» №2245 від 07.12.2017р.

Так, згідно положень п.57¹. підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються з урахуванням вимог пунктів 2001.3 та 2001.9 статті 2001 та пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу не пізніше 2 січня 2018 року, крім:

податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу;

податкових накладних / розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.

Податкові накладні №17 від 21.07.2017р., №13 від 14.08.2017р., №15 від 17.08.2017р., №16 від 18.08.2017р., №9 від 12.09.2017р., №11 від 14.09.2017р., реєстрація яких була «заблокована», є такими, що підпадають під дію п.57¹. підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ та повинні бути зареєстровані в автоматичному режимі з огляду на наступне:

Реквізити ПН

Стан справ по «заблокованих» ПН

на 01.12.17р.

Аргументація підпадання ПН під дію автоматичної реєстрації в ЄРПН

дата

17

21.07.17

21.11.17р. направлено Повідомлення з документами, тобто до 01.12.17р., рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН надано після 01.12.17р. (лише 20.12.17)

Станом на 01.12.2017р. щодо ПН подані пояснення і копії документів відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПКУ та не прийнято рішення про відмову у реєстрації такої ПН у ЄРПН.

13

14.08.17

24.11.17р. подано скаргу на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН, а рішення комісії про відмову у задоволенні скарги датовано та отримано після 01.12.17р. (відповідно 04.12.17р. та 07.12.17р.)

Станом на 01.12.2017р. розпочато процедуру оскарження в адміністративному порядку. При цьому, прийняття негативного рішення за результатами розгляду скарги вже після 01.12.2017р. не має в даному випадку жодного правового значення, оскільки положення п.57¹. підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ не пов’язують з даним фактом жодних негативних наслідків

15

17.08.17

Рішення комісії про відмову у задоволенні скарги датовано та отримано до 01.12.17р. (відповідно 20.11.17р. та 23.11.17р.). Подальше оскарження не здійснювалось.

Закон чітко передбачає заборону для «автоматичної» реєстрації лише тих ПН, по яких «станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному порядку». Однак, в даному випадку така процедура була розпочата до вказаної дати, отже під дію зазначеної заборони наша ПН не підпадає. При цьому, наявність негативного рішення про результати розгляду скарги в даному випадку не має жодного значення, оскільки положення п.57¹. підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ не пов’язують з даним фактом жодних негативних наслідків.

16

18.08.17

Адміністративний позов про скасування рішення комісії про відмову у реєстрації ПН та зобов’язання зареєструвати ПН направлений до суду 28.11.17р. (тобто до 01.12.17р.), а відкрито провадження – після 01.12.17р.

У якості виключення із загального правила щодо «автоматичної» реєстрації ПН законодавець передбачив таку умову: «станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку». Процедуру судового оскарження було розпочато нами саме до 01.12.2017р. При цьому, хоча законодавець і не визначає, що саме має на увазі під «розпочинанням процедури судового оскарження», однак, ми вважаємо, що в даному випадку таким фактом є саме направлення адміністративного позову до суду, оскільки в іншому випадку доля ПН, точніше можливість її «автоматичної» реєстрації, буде залежати від дій суду, на які, до речі, платник податків не може терміново вплинути. Крім того, зробити такий висновок дозволяють і положення п.п.4.1.4. п.4.1. ст.4 ПКУ.

9

12.09.17

Рішення комісії про відмову у задоволенні скарги датовано та отримано до 01.12.17р. (відповідно 24.11.17р. та 27.11.17р.) а судове оскарження було ініційовано вже після 01.12.17р. – 06.12.17р.

В даному випадку достатньою обставиною для «автоматичної» реєстрації ПН є факт ініціювання процедури адміністративного оскарження до 01.12.2017р.

Крім того, важливим є те, що негативне рішення комісії за результатами розгляду скарги було отримано нашою компанією лише 27.11.2017р., тобто за декілька днів до 01.12.2017р. При цьому, не дивлячись на значний об’єм первинних та інших «виправдовувальних» документів по даній справі, а також відсутність штатного юриста у нашій компанії, позовні матеріали були підготовлену максимально стислі терміни (протягом 10 днів). Крім того, до суду ми звернулись до 07.12.2017р., тобто навіть до моменту  прийняття закону №2245.

 

11

14.09.17

Рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН отримано до 01.12.17р. (а саме 28.11.17р.), а скарга на вказане рішення була направлена після 01.12.17р. (тобто 05.12.17р.)

Негативне рішення комісії ДФС було отримано нашою компанією лише 28.11.2017р., тобто за декілька днів до 01.12.2017р.

Акцентуємо Вашу увагу на наступних обставинах:

  • пакет «виправдовувальних» документів по даній ПН складає більше 1000 сторінок, які необхідно від копіювати та завірити у ручному режимі;
  • у штаті нашої компанії відсутній юрист, а процедура підготовки скарги має свої специфічні особливості;
  • станом на 01.12.2017р. визначений ст.56 ПКУ строк для підготовки скарги не сплив, а сама скарга була направлена з дотриманням такого строку;
  • дана ситуація мала місце до моменту  прийняття закону №2245.

 

Однакні станом на 02 січня 2018 р., ні на теперішній час вищезазначені податкові накладні зареєстровані в ЄРПН так і не були.

Враховуючи викладене, керуючись положеннями ст.ст.8, 19 Конституції України, п.57¹. підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, -

ПРОШУ:

1. Терміново зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №17 від 21.07.2017р., №13 від 14.08.2017р., №15 від 17.08.2017р., №16 від 18.08.2017р., №9 від 12.09.2017р., №11 від 14.09.2017р.

Додаток: на      арк.

 

Директор ТОВ «ПН-РК»                   ____________________________         

 

джерело: 911






Що ще читають на цю тему




Коментарів нема
Додати коментар


Коментар


©
Гомін Галичини 2014-2017

Редакція сайту не несе відповідальності за достовірність і зміст інформаційних повідомлень