Нові документальні фільми, токшоу і старі проблеми

2023-10-11 22:56:52

Нові документальні фільми, токшоу і старі проблеми

Вівторок, 10 жовтня 2023

Новини і дайджест матеріалів «Детектора медіа»

 Привіт. На зв’язку Марина Леончук, комунікаційна менеджерка «ДМ». 

 Із власних спостережень

 Ми втомились, нам бракує сил та віри, роздратовані і ловимось на гачки російської пропаганди, — такі висновки я зробила після кількагодинного гортання моєї фейсбук- стрічки. Напишіть, якщо ваша аудиторія більш оптимістична або вважаєте, що я помиляюсь. Утім, ні ви, ні я, ні наші цільові аудиторії у фейсбуках не впливають на нашого Ореста Сливенка і загалом спецпроєкт «ДМ» «Аналіз соцмереж», і саме тому огляд російської дезінформації в нас на сайті був, є і буде. Цього разу Орест розібрав і пояснює, чи насправді президент Зеленський «мілітаризує» всіх українців, аби відправити їх на фронт, чи страждають наші діти від тотальної українізації та чому присвоєння окремому розвідбатальйону ЗСУ імені Євгена Коновальця росіяни вважають нацизмом.

А Максим Казаков окреслив основні пропагандистські тези про «переведення України на голодний фінансовий пайок із боку США» і розібрав один із основних меседжів, який розганяли проросійські телеграм-канали цього тижня, — шатдаун (тобто неоплачувана відпустка більшості державних працівників та урізання фінансування бюджетних програм) у США обернеться катастрофою для України. Читайте аналіз колег, як агітпроп маніпулює питаннями бюджетної кризи у Вашингтоні.

 «Ділова» пропозиція

 Одразу перейду до справи. Кілька листів тому я вже писала вам про те, що «Детектор медіа» перезапустив Спільноту. І я тут подумала, що ви можете й не знати про всі можливості для вас або для вашої організації, якщо долучаєтесь до Спільноти. Тому винесу цей перелік сюди: якщо ви журналіст, автор текстів, вам є що сказати або ви хочете заявити про себе як спеціаліст чи свідомий громадянин, «рекламуйте» себе в нас. Точніше, не пропустіть можливості пропонувати новини, анонси для нашої платформи, а то і станьте дописувачем у розділі «Блоги». Аудиторія «ДМ» — медійники, редактори, політики, дипломати, люди, які цікавляться трендами медіаринку і створюють його, і  всі вони дізнаються про вас. Тож будьте на сторожі якісної інформації — ставайте частиною Спільноти «Детектора медіа». 

 

 

Чого хоче український глядач?

 Наталка Данько, наша головна експертка в аналізі ринку ТБ, його основних гравцях, правилах та аудиторіях, дослідила, як змінився український глядач і що не так із телевізійним вимірюванням. Чого хоче аудиторія? Як війна змінила наші вподобання? Який контент виробляти, а про що забути? На дискусії на медіафорум Kyiv Media Week 2023 прийшли найбільші гравці медіаринку. Наталка слухала їх усіх.

 Рубрика «критика» 

 «Можливо, найкращий старт нового токшоу. Якому трішки заважає старовина», — так розпочав свій огляд нового проєкту «Української правди» наш Олександр Морський. Пише, що це токшоу, яке можна неіронічно порадити подивитися, щоб розібратися в якійсь темі. А завдяки гостям і запитанням воно було конструктивнішим, ніж майже все, що виходило до широкомасштабного вторгнення. Утім, це рубрика «критика», і вона тут є  — три речі, яких мало б не бути в нового покоління журналістів і токшоу. Раджу прочитати.

 Не телеформат

 У випуску подкасту «Медіуми» цього разу поговорили про те, як забезпечити неминуче покарання для медійників-колаборантів після завершення війни і як цьому допоможуть автори проєкту «Медіаколаборанти». Ведучі Вадим Міський і Наталка Соколенко запросили в гості Наталію Лигачову, керівницю ГО «Детектор медіа» та шефредакторку онлайн-видання «Детектор медіа». Нагадаю, «Медіаколаборанти» — наш спецпроєкт, у якому розповідаємо про медійників, які за власним вибором, без примусу, стали поширювати російську пропаганду на тимчасово окупованих територіях. Про мотиви, які спонукають українських медійників добровільно переходити на бік окупантів, про журналістів, які ще до широкомасштабної війни обслуговували проросійських політиків і транслювали пропагандистські наративи. 

 І насамкінець залишу одразу два посилання на матеріали, де мої колеги аналізували нові документальні фільми про війну. Перший текст Оксани Наумової про роботу команди Суспільного «Домівка на спині»: повертатися додому чи залишатися за кордоном? Фільм оповідає про жінок, які через війну в Україні змушені були поїхати за кордон, та складний вибір, що рано чи пізно постає перед кожною з них: залишитися на чужині чи повернутися додому? І другий проєкт — фільм «Володарі неба», який не справляє потужного враження, як написала авторка тексту, наша Марія Спалєк. Вона глибоко проаналізувала фільм, що вийшов на «2+2» і присвячений українським військовим льотчикам, та пояснила, чому «там, де “залізні велетні несамовито рвуться в бій”, нема місця реальним людям», але присутній черговий конфлікт між змістом та формою. Моя щира рекомендація — читати. 

 Наразі це все.

 Більше текстів наших авторів ви можете читати у фейсбуку, інстаграмі, телеграмі або на сайті «Детектор медіа».  Увесь зворотний зв'язок можете писати сюди — мені на пошту. А ще всією командою ми будемо вдячні, якщо порекомендуєте підписатися на цю розсилку вашим колегам та друзям.

 До зустрічі.

Ваша комунікаційна менеджерка «ДМ» Марина Леончук.

цей інформаційний лист розміщено для медійної комунікації і інформування шановного читача газети "Гомін Галичини" про діяльність медіа в Україні і Світі задля наближення перемоги України у війні росії проти України

джерело: власне