Критерії визначення онлайн-медіа

2024-10-29 15:23:38

Критерії визначення онлайн-медіа

Досі не сформовані керівні органи, експерти колегій і робочі групи, які мали б розробляти критерії та кодекси мовлення для онлайн-медіа. І досі триває дискусія, кого до них відносити.

 

З прийняттям закону «Про медіа» Національна рада з питань телебачення та радіомовлення розпочала регулювати онлайн-медіа. Вже зареєстровані сотні таких ресурсів. Реєстрація є добровільною, однак під контроль регулятора, згідно з законом, підпадають не лише зареєстровані медіа, а й незареєстровані. І тут ключовим питанням є якраз визначення меж контролю медійного регулятора. Тобто які інтернет-ресурси підпадають під визначення онлайн-медіа. Бо Нацрада має опікуватися саме ними, а не взагалі всіма, хто поширює інформацією у мережі. Щоб вирішити, хто є онлайн-медіа, а хто — ні, профільний закон передбачає створення критеріїв. Їх мав би створити орган спільного регулювання. У онлайн-сфері такий орган був зареєстрований у червні 2024 року. Однак він ще досі не запрацював: не сформовані керівні органи, експерти колегій і робочі групи, які мали б розробляти критерії та кодекси мовлення. За інформацією «Детектора медіа», зараз небагато охочих долучитися до такої роботи. Однак якщо в аудіальній чи аудіовізуальній сферах є свої індустріальні об’єднання, то в онлайн-сфері їх немає — і є більше шансів зацікавити роботою в органі співрегулювання. Закон «Про медіа» встановлює час, коли мали бути створені критерії онлайн-медіа — це рік із дня набрання чинності закону. Тобто критерії мали бути розроблені до 31 березня 2024 року. Також закон передбачає: якщо орган співрегулювання не розробить їх, то критерії має затвердити Нацрада. Чому ж досі не розпочалася робота над критеріями та які ключові проблеми є у їх визначені, з’ясовував «Детектор медіа».

джерело: власне