2023-03-15 23:47:20
оригінал статті за посиланням:
https://www.work.ua/articles/jobseeker/3053/?utm_source=digest&utm_medium=email&utm_content=article1&utm_campaign=14.03.2023_707&commId=01GVG5WJBKEYFMVB7VSJT0ECVD
Повага має бути присутня між людьми між кандидатом на посаду та рекрутером для того, щоб налагодити позитивні стосунки та мати можливість отримати пропозиції роботи або рекомендації у майбутньому. Також повага є проявом професіоналізму та етики.
Тож важливо пам’ятати, що хоча вас може не влаштувати конкретна пропозиція роботи, поважне ставлення до роботодавців має значний вплив на вашу кар’єру.
Нам стало цікаво, які прояви неповаги зустрічаються між шукачем та роботодавцем. У цій статті ми:
Для створення статті Work.ua анонімно опитав 125 роботодавців про ситуації, з якими вони стикаються під час найму.
Скарги роботодавців щодо нерелевантних відгуків почастішали. І це стає суттєвою проблемою на ринку праці.
Уявімо, рекрутер шукає кухаря, який:
Опублікувавши вакансію з чітко визначеними критеріями, рекрутер починає переглядати відгуки та зв’язуватися з шукачами. Зателефонувавши першому кандидату, під час уточнення деталей виявляє, що людина має підробіток, тому не витримає навантаження, працюючи за запропонованим графіком, а другий шукач має шкідливу звичку — куріння, тому є імовірність, що буде часто виходити на перекури, а це заважатиме належному виконанню посадових інструкцій.
На виході рекрутер має 20-30 хвилин втраченого часу на розмову з кандидатами, які неуважно ознайомилися з вакансією і не оцінили, чи дійсно їм підходить пропозиція роботи.
«За період набору ми переглянули понад 300 резюме, якусь кількість людей запросили на співбесіду і більшій частині відмовили. За цей час побачили, що, по-перше, люди не бачать, куди надсилають резюме, не читають вакансії. Тому більшість відгуків — не цільова аудиторія», — анонімний відгук роботодавця.
Тому важливо детально прочитати всю інформацію, зазначену у вакансії та оцінити, чи підходите ви за критеріями на посаду.
Уявімо, у вас вихідний і ви можете насолодитися тихим, спокійним ранком, нікуди не поспішаючи, в обід провести час із сім’єю в парку, а ввечері піти у кіно. І тут, ваш відпочинок переривається дзвінками від колег, яким терміново необхідна ваша допомога.
Жахливо, правда?
Тепер уявіть рекрутера, якому шукачі телефонують з різними запитаннями: «Чому ви не призначили співбесіду?», «Чи ви бачили моє резюме?».
Роботодавець може сприйняти це як прояв неповаги.
Що рекрутер зрозуміє про професійні навички та досвід роботи людини з резюме, де вказано тільки ваше ім’я, прізвище та контактний номер? Правильно — абсолютно нічого. Ще й зробить висновок, що ви навіть не доклали зусиль до заповнення резюме, а хочете отримати роботу.
Детальніше про працевлаштування без досвіду читайте у статті «Написати резюме та пройти співбесіду, коли немає досвіду? Легко!».
Треба розуміти, що людина, яка займається підбором персоналу, зацікавилася вами, ознайомилася з резюме і хоче запросити на співбесіду або уточнити деталі.
Під час пошуку роботи готуйтеся, що роботодавець може зателефонувати або написати у месенджер, соцмережі, на пошту та на Work.ua. Тому:
«Дратують ті, хто призначають зустріч, а потім удають, що такого не було», — написав анонімний роботодавець.
Дуже неприємна ситуація, яка змушує рекрутерів характеризувати вас як безвідповідальну людину. А такого кандидата точно не порадиш колегам з інших компаній.
Якщо ви звикли діяти саме так — ігнорувати рекрутера та не повідомити, щоб на вас не чекали, то це може розцінюватися як страх взяти на себе відповідальність. Витратьте дві хвилини та попередьте, що не прийдете на призначену зустріч. Бажано заздалегідь.
Це не про модельну стрижку, хитромудрий, найдорожчий одяг і парфуми. Щоб справити гарне враження на роботодавця, досить виглядати акуратно, з урахуванням вимог до зовнішнього вигляду для позиції, на яку претендуєте. Наприклад, прийти на співбесіду з чистим волоссям, в охайному, не м’ятому або зіпсованому одязі, щоб від вас не було запаху сигарет (якщо ви курите), чистими нігтями.
Перше, що бачить рекрутер, коли ви приходите на співбесіду — це ваш зовнішній вигляд. І він вже характеризує вас як людину в роботі — роботодавці бачать охайних людей більш компетентними, кваліфікованими та досвідченими.
Найважливіше мати гарний вигляд на співбесіді офісним працівникам і тим, хто безпосередньо контактує з людьми (продавцям, офіціантам, консультантам). Але, звичайно, стежити за собою необхідно всім, особливо на етапі працевлаштування.
Зовнішній вигляд дійсно впливає на рішення роботодавця найняти вас чи ні, як би це не засмучувало, оскільки складається враження, що охайний кандидат виконує свою роботу теж охайно та уважно.
Готуватися до співбесіди необхідно, бо так ви показуєте свою реальну зацікавленість у працевлаштуванні. Ми вже розповідали про те, як правильно це зробити у статті «10 порад з підготовки до співбесіди від кар’єрного тренера».
Навряд чи після того, як ви відмовити у спілкуванні рекрутеру, СЕО компанії приділить вам час. Рекрутери — спеціалісти у своїй справі, їх спеціально наймають для пошуку найкращих талантів. Раніше ми розбиралися, навіщо потрібні посередники між роботодавцем та кандидатом і яку практичну користь вони приносять обом сторонам.
Якщо ви знайшли себе в одному або декількох пунктах, можливо, варто подумати, як підкорегувати стиль спілкування з роботодавцями. Зрештою, всі ми люди та хочемо, щоб до нас етично ставилися і з повагою, не важливо, наймаєте ви на роботу або шукаєте її.
UPD. Ми також дізналися думки шукачів, що турбує та які проблеми виникають під час працевлаштування, спілкування з рекрутерами. На цю тему буде опубліковано статтю.
джерело: власне